Jak zacząć na siłowni

Aktualnie rozpowszechniona jest moda na bycie „fit”. Prawdopodobnie każdy z nas marzy o perfekcyjnej sylwetce, pięknych nogach i płaskim, wyrzeźbionym brzuchu. Często męczymy się wymagającymi dietami, a ich skutków, jak nie było, tak nie ma. Nie zdajemy sobie sprawy, że samo odżywianie się nie sprawi, że pojawi się tak oczekiwany skutek. Bardzo ważny w tym wszystkim jest ruch, aktywność fizyczna, wykonywanie wszelakich możliwych ćwiczeń na zbudowanie poszczególnych partii mięśni. Ciekawym i bardzo modnym ostatnio sposobem na trening jest siłownia. Bywa i tak, że kończy się na samych rozmowach na ten temat, bo przez myśl przebiega nam – siłownia jak można zacząć na nią uczęszczać? Przecież nie wiem, co robić, w jaki sposób się za to zabrać. Nie należy ulegać takim wykrętom. W dowolnej siłowni jest trener, który z pewnością udzieli odpowiedzi na wszystkie nasze wątpliwości, powie do czego używać dany sprzęt i w jaki sposób uprawiać na nim ćwiczenia, żeby były one efektywne a jednocześnie bezpieczne dla naszego ciała. Zatem, w jaki sposób mamy zacząć trening na siłowni? Jeszcze przed tym, gdy pójdziemy pierwszy raz na siłownię, wskazane byłoby chociaż odrobinę podszkolić się jeśli chodzi o partie mięśni itp. Dobrze byłoby też przygotować się na to mentalnie, przekonać samego siebie, że damy radę i że nie można odpuścić zaraz na początku, że trzeba dać sobie i swojemu ciału termin na przyzwyczajenie się do nowych warunków. Podstawowy trening powinien zacząć się od rozgrzewki, która będzie trwała od 10 do 15 minut. Jest możliwe wybrać dowolny rodzaj spośród różnego gatunku przyrządów na siłowni. Korzystnym rozwiązaniem będzie np. rowerek czy też bieżnia. Gdy już rozgrzejemy mięśnie, przyjdzie pora na trening wzmacniający. Zalecane jest to, żeby zacząć ćwiczyć od większych części mięśni, np. od klatki piersiowej, kończąc np. na bicepsie. Po pierwszym treningu zawsze będą towarzyszyć nam zakwasy. Dlatego warto uzbroić się w cierpliwość, trenować, zadawać pytania w razie pojawiających się wątpliwości i oczekiwać na zadowalające nas skutki.