Pilates – trening idealny

Celem każdego człowieka jest piękna i szczupła postawa, ale ścieżka do tego może być bardzo trudna i trwać dłuższy czas. Stosowanie coraz bardziej udziwnionych diet i wykańczającego planu treningowego często nie przynosi żadnego wyniku. Zmierza to w zastraszającym tempie do znudzenia, a przez to przestajemy trenować, choć lustro wciąż pokazuje nam rzeczywistość o naszej figurze.
Można znaleźć jednak perfekcyjny i wypróbowany sposób, dzięki któremu można w dobrym tempie osiągnąć oczekiwaną sylwetkę bez katowania się często szkodliwymi dietami i treningami. Wystarczy poznać wszystkie sekrety pilates. Prawdopodobnie nikomu nie musimy tłumaczyć jakie korzyści dla naszego ciała ma joga. Ten praktykowany od wielu wieków system filozofii hinduskiej jest drogą do naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Właściwie wyselekcjonowane ćwiczenia nie tylko wzmacniają poszczególne partie mięśni czy usprawniają cyrkulację krwi w naszym organizmie. Joga ma dodatkowo wpływ na obniżanie poziomu stresu i jest doskonałą formą relaksu, dzięki której nasz umysł wycisza się i koi.
Pilates jest to współczesna forma treningu, która w dużym stopniu czerpie właśnie z tej filozofii, spajając ją w jedno, ze starannie wyselekcjonowanymi ćwiczeniami fizycznymi. Udoskonala ogólną elastyczność ciała, pozwala też poznać możliwości i ograniczenia własnego organizmu. Pilates i joga to połączenie wręcz idealne. Ćwiczenia wzmacniają siłę mięśni całego ciała, poprawiają stabilizację mięśniową kręgosłupa, co pozwala w niedługim czasie uzyskać korzystną, wyprostowaną sylwetkę. Pilates to dodatkowo bardzo skuteczna metoda na utratę masy ciała i to nawet bez stosowania nieskończonych, ciężkich treningów na siłowni czy niezliczonych kilometrów wykonanych podczas biegania. Ćwicząc regularnie można w krótkim czasie cofnąć się do poziomu dawnej wagi i tak bardzo oczekiwanej szczupłej sylwetki. Elementy, jakie wnosi do treningu joga pozwalają, dzięki ćwiczeniom oddechowym, na dotlenie komórek ciała, dzięki temu nie poczujemy żadnych niepożądanych skutków treningów.